Fake it til u make it

Ja jag vet egentligen inte om man behöver säga så mycket mer än vad rubriken säger. Men jag tror att jag ville skicka ut en liten påminnelse. Saker är inte alltid vad det ser ut att vara. Om man läser första stycket på mitt förra inlägg så verkar ju allt toppen. Gud vad tacksam hon verkar vara! Hon verkar till och med älska livet! Vänner har hon också! 

Tänk så många tankar som far igenom ens huvud när man ser bilder eller läser om någon annans liv. Du skapar automatiskt en bild i ditt huvud. Vad lyckad hon är. Det är bara det att det är inte ofta man får läsa de två andra styckena. Folk blottar sällan sina orosmoment eller liknande. Jag ville på något vis visa kontrasten. Hur hade du känt om jag bara hade skrivit första stycket? Och vad kände du när du såg min oro och osäkerhet? 

Jag ville visa båda sidor - det är bra att visa och prata om det man är orolig inför. Men jag tror att man ska försöka fake it til u make it också. Att inte glömma bort att försöka se det positiva i saker och ring. Ibland kan man nog lätt skapa sina egna orosmoment som egentligen inte finns. Det är även något man ska ha med sig när man läser om andras liv. Den bilden och texten de lägger upp är kanske bara det första stycket. Alla andra har inte ett bättre liv än dig, de försöker kanske bara fake it til u make it.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0