Att sluta tro

Jag hade sökt ett annat jobb, varit på intervju och gick självsäkert därifrån. Jag tyckte verkligen att det gick bra. Jag stod för det jag sa och jag kände att jag visade en rättvis bild av mig själv.  

Sen låg själva osäkerheten mer i om jag verkligen ville ha jobbet. Det lät spännande och fritt men jag kände att det skrämde mig lite. Jag visste inte riktigt vad det fanns för förväntningar vilket skapade en osäkerhet. Men jag hade en stark tro om att jag faktiskt skulle få jobbet. På intervjun verkade de imponerade och intresserade.  

Eftersom jag gillar det andliga så har jag ställt frågor i en grupp med medium. De bekräftade mina känslor och sa att detta kommer gå jättebra. Detta är vändningen. På detta jobbet så kommer jag trivas och allt skulle bli bra.

Men idag kom smällen via ett mail. Tack för att du kom på intervjun men vi har gått vidare med annan sökande. Jag fick läsa tre gånger. Hur???! Hur kunde det bli såhär? Jag har ju fått massa tecken att jag skulle få detta jobb. Varför blev det inte så? Var jag för ärlig på intervjun? Skulle jag förskönat mig själv? Man måste ju ändå känna att man kan stå för det man säger. Just nu känner jag bara tomhet.  

För mig var det inte ens självklart att jag hade velat ha jobbet. Det var mer alla tecken jag hade fått till mig. Hur kan det vara så samstämmigt ja och sen bli nej? Jag vet att jag måste hålla glöden uppe och ha en tro på att det kommer någonting bättre. 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0