Att glömma bort verkligheten

Jag hade nästan glömt bort hur mycket jag älskar att läsa en riktigt bra bok. Hur förtrollad och uppslukad man kan bli. När jag var mindre brukade jag, min syster och mamma gå till biblioteket på sommaren. Jag har för mig att man skulle låna 10 böcker och skriva en liten recension om dem. Därefter fick man någon sorts belöning, kan det varit en bok? Hur som helst, så förknippar jag läsning ganska mycket med dessa somrar. Så mysigt att bara lägga sig någonstans och slappna av och flyga in i bokens värld.

Nu är det väldigt länge sedan jag lånade eller köpte en bok. Det har blivit att jag har tittat i min sambos tidningar Illustrerad vetenskap. De kan absolut vara intressant läsning, men de tillfredsställer inte riktigt behovet. 

Förra helgen bestämde jag mig för att åka och köpa några böcker. Jag vet att jag är kräsen när det gäller läsning, det är inte alla böcker som kan få mig att läsa sida efter sida. Det slutade med att jag köpte tre böcker: Det är något som inte stämmer av Martina Haag, Bridget Jones mad about the boy av Helen Fielding och slutligen en bok med över 650 sudoku-utmaningar. Jag tänkte att dessa böcker skulle få följa med i sommar på resa, men jag har redan börjar på Martina Haags bok. Den är väldigt bra! Man vill bara läsa mer och mer och man är så imponerad hur hon kan beskriva känslor så bra.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0