Minnen

Jag har funderat mycket på det där med bilder och minnen. Det finnas massa fotoalbum med bilder från barndomen, bilder och minnen. Nu framkallar jag aldrig bilder längre. De finns på telefonen och ibland tittar jag på dem. Det som är bra när de finns på telefonen är att man kan se när de togs, och ofta blir jag väldigt förvånad att det var så länge sedan. När man tittar på bilderna så minns man ögonblicket och känslorna kopplade till situationen. Men om alla bilder försvinner - har jag inte kvar mina minnen då? Jag vet helt ärligt inte, och det är en rätt så skrämmande tanke. Men samtidigt så är det förmodligen precis som det ska vara. Vi ska ju vara här och nu, vi ska inte vara i dåtid eller framtid. Det kanske finns någonting bra med att man inte har de där fotoalbumen längre.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0