Välkommen hösten

Nu sitter jag här på semesterns sista dag. Om ett dygn har jag avverkat första arbetsdagen. Det har varit mycket tankar och funderingar kring jobbet under semestern. Jag trivs ju som sagt inte på mitt nuvarande jobb och har egentligen kämpat med de känslorna sedan jag började där. Och tro mig, jag har sökt annat under tiden. Jag har haft både telefonintervju och vanlig intervju - men det har inte nappat ännu.
 
Jag funderade lite hur jag skulle avsluta semstern/kickstarta hösten och kom fram till att det bästa sättet var att söka ett jobb på semesterns sista dag - så det har jag gjort. Jag tänker att det på något vis skulle bli ett avslut av semestern och samtidigt en vägvisare vart jag är påväg. Då kanske jag kan stilla ångesten och lugna mig själv om att någonting bra är påväg.
 
Jag har även bestämt mig för att jag måste förändra mitt förhållningssätt till jobbet. Jag måste acceptera att jag är där jag är, jag behöver inte tycka om det, men jag måste acceptera det. Jag behöver inte tycka om mina arbetsuppgifter, men jag måste förstå att jag gör dem eftersom att jag har ett uppdrag att sköta och att jag måste agera därefter. Jag ska försöka koppla bort mina egna personliga åsikter och tankar kring jobbet och mitt mantra ska vara jag gör mitt bästa för verksamheten. Om jag kan tänka så och få lite mer distans mellan jobb och fritid så tror jag att universum kommer att leverera något riktigt bra <3
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0