Tack livet

Jag vill tacka för allt fint jag fått ta del av i livet. Ja, även det som inte varit så fint. Oavsett så har alla händelser fram till just denna tidpunkt faktiskt skapat mig till den jag är idag. Likaså kommer jag att fortsätta utvecklas och förändras av det som komma skall. Därför är det viktigt att se saker för var det kommer ta en. Ibland kan det vara svårt att förstå varför vissa saker händer. Hur kan det vara meningen att det ska hända hemska saker? Det kanske inte finns en direkt mening med de hemska sakerna, men det är livet. 

 

Jag vill tacka för alla jag har i min närhet. Det är fantastiskt att få ha människor som man bryr sig om, som bryr sig om en tillbaka. Jag vill tacka för vårt fina hem. Jag trivs så himla bra och jag önskar faktiskt att jag fick spendera mer tid där än vad jag för. Jag vill tacka för att jag har ett arbete att gå till. Ett ställe där man förväntas att prestera och gör nytta. Har faktiskt tänkt på hur mycket mer effektiv man är på sina arbetsdagar än på semestern. Alltså även efter jobbet. Jag vill även tacka för att jag är frisk så att jag kan röra mig obehindrat. Jag kan springa, simma, gå och hoppa. Jag tycker verkligen om att träna och det har jag inga problem med att göra eftersom jag är frisk. 

 

När jag ser dessa delar inser jag att det är de största pusselbitarna i mitt liv. Jag har nog inte riktigt reflekterat över det innan men de är faktiskt återkommande för mig varje dag. Jag tänker alltid på att jag vill ha bra relationer, ett hem jag trivs i, ett jobb som jag verkligen tycker om och möjligheten att kunna träna och känna mig stark och frisk. 

 

När man får det såhär svart på vitt blir det rätt tydligt. Jag är nöjd med två av fyra pusselbitar just nu. Jag är nöjd över mina relationer och med hemmet. Så det är klart att då saknas 50% av mina pusselbitar. Inte så konstigt att det inte alltid känns helt bra. Men innan har jag nog inte kunnat se det såhär konkret. Visst, jag har vetat att jag inte har trivts på mitt jobb. Men det är ju otroligt skönt att veta vad jag faktiskt trivs med och vad det är som behöver förbättras. 

 

På något sätt kan det ju vara ett slags mål under hösten att hitta ett annat jobb som passar mig bättre. Jag ska göra så gott jag kan på mitt nuvarande jobb, men mitt mål ska vara att hitta något som jag verkligen trivs med. När det gäller träningen så vill jag få in mer rutiner och känna att jag har kraft till att träna. Börja på nytt gym och få in glädjen för det igen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0