Alkohol

Jag undrar hur många hjärtan du har krossat, hur många familjer du har splittrat och hur många liv du har tagit. Jag undrar om du förstår hur du förändrar människor och tar fram sidor hos folk man aldrig trodde man skulle få se.  

 

Jag undrar om du förstår hur orolig och ledsen du kan göra människor. Känslan av förtvivlan när ens sambo är försvunnen för att du finns. Jag blev så rädd, men han hade bara gått en sväng.. tack och lov. Men för ett ögonblick tänkte jag "tänk om han har ramlat i sjön och inte kan ta sig upp på grund av dig" eller "tänk om han har gått vilse i skogen och ligger och spyr någonstans på grund av dig. Det är kolsvart ute, vi kommer aldrig hitta honom. " 

 

Alkohol, jag önskar att du inte fanns. För det är så många som inte kan hantera dig. 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0