Vad konstigt att horisonten är så högt upp

När jag och min sambo var på spa och hade det kanon förra helgen så fanns det lite varma pooler utomhus. Då satt vi i dem i det varma vattnet och njöt samtidigt som det regnade. Det var väldigt skön kombination - det kalla regnet och det varma vattnet. I vanliga fall har jag glasögon men hade inte det när vi badade. Från poolen kunde man blicka ut över stranden och havet (trodde jag).
 
Så där satt jag och tittade ut över horisonten och tänkte gud vad härligt. Men sen tyckte jag att det såg lite mystiskt ut och sa
 
 
enmiljonintryck: Vad konstigt att horisonten är så högt upp.
 
sambo: Va? Vadå horisonten?
 
enmiljonintryck: Ja, den är ju så himla högt upp.
 
sambo: Vi ser ju inte ens horisonten?
 
enmiljonintryck: Jaha hahah! Det är ett glasstaket.
 
 
 
Då stod det alltså ett glasstaket några meter framför oss och av någon anledning så lyckades jag se glasstaketets ovansida som horisonten. Min sambo blev lite orolig för mig och tyckte att jag borde skaffa linser :)
 
En fin bild från havet
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0