Söndagsångest

Japp, jag är en av de personerna som har söndagsångest. Har du också det? Det slår aldrig fel för min del, varje söndag har jag väldigt mycket ångest inför kommande vecka. Den enda stunden som brukar kännas okej är precis på morgonen - när jag vet att jag har hela dagen framför mig. I morse var jag ute och sprang, det var bra. Men när det gått några timmar och det är dags för tvättning, städning, veckohandling och planering inför veckan så mår jag skit - på ren svenska.
 
 
Jag funderar lite vad det beror på.. Kan det bero på att jag inte trivs med jobbet? Kan det bero på att jag känner mig så inrutad i arbetstiderna osv? Jag vet ju att jag gillar struktur och rutiner, men samtidigt kan jag känna mig fångad. Kan det bero på att jag vet hur svårt det kommer att vara att somna på söndagskvällen? Kan det bero på att jag känner massa "måsten"? Kanske beror det helt enkelt på en kombination av allt detta.
 
Jag hade så gärna velat bli kvitt med min söndagsångest - om någon har något tips skulle jag mer än gärna ta emot dem. Pretty please.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0