När man känner sig tom inombords

Ännu lite tankar angående kommentaren jag fick om högkänslighet. Jag skrev att jag ofta antingen känner mig jätteglad eller väldigt ledsen. Jag har dock ett till känsloläge, och det är när jag känner mig helt tom. Men det är en så främmande känsla för mig och jag blir rädd när jag känner så. Jag blir rädd eftersom jag är känslosam hela tiden. Och när jag inte känner någonting alls, känns det som att jag inte lever. Jag blir rädd för jag tänker att jag kanske håller på att förlora min "superkraft" att vara högkänslig. Ja, jag tycker faktiskt att det är en superkraft att uppleva saker så starkt som jag gör. Jag älskar att jag bubblar av skratt och skakar av gråt. Det är en del av mig att se och känna allt jag gör. Och det skrämmer mig när jag känner mig tom. Tänk om jag upplever så mycket känslor hela tiden att de tar slut en vacker dag? 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0