Livet

Igår planterade jag de här fantastiska penséerna. De lyser verkligen upp balkongen! Jag tycker att blommor signalerar så mycket liv. Tar man inte hand om dem så kommer de inte att överleva. Det är nästan som att ha ett litet husdjur. Man behöver vara varsam och inkännande. Inte för mycket vatten och inte för lite. Blommorna behöver vändas så att solens strålar når varje litet blad. De behöver behandlas försiktigt så man inte river av rötterna. Man behöver knipsa bort det som ruttnat, så att det nya fina kan växa fram. Inte helt olikt oss människor heller om man tänker efter?

Kärlek.

 
Mirjam Therese
2017-04-10 @ 14:28:38
URL: http://mirjamtherese.blogg.se

Vilket fint inlägg :) Jag tycker också att man får sällskap av blommor på något sätt. Kanske är det helt enkelt för att vi mår bra av att ha levande saker omkring oss.

enmiljonintryck
2017-04-10 @ 19:14:29
URL: http://enmiljonintryck.blogg.se

Tack så mycket Mirjam Therese! Vad glad jag blev. Ja där satte du nog huvudet på spiken!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0