Att visa kärlek

En av de svåraste sakerna med att vara högkänslig tycker jag handlar om kärlek. Då menar jag inte bara kärlek mot en partner, utan även med vänner och familj. Ja, alla de relationer som man har i sitt liv.

Jag har väldigt lätt för att tycka om människor. Jag tror också att jag går in med tanken att alla är goda, tills man bevisat motsatsen. Dock kan motsatsen visas väldigt fort. Och om någon sviker mig så tappar jag allt förtroende.

Man måste underhålla alla sina relationer, för relationer är levande. När jag ger allt förväntar jag mig också allt tillbaka. Ibland tror jag även att jag kan bli väldigt tillbakadragen eftersom jag är rädd att bli avvisad av någon. Jag vill verkligen att alla ska tycka om mig och hatar ifall det känns som att någon inte gör det.

Den känslan är väldigt jobbig, för man kan inte komma överens med alla i hela världen. Det som också blir ett problem då är att man fokuserar på de som inte tycker om en istället för de som verkligen gillar en.

Det är så mycket man egentligen kan styra själv genom att fokusera på de positiva sakerna istället för de negativa. Vi behöver mer kärlek i våra liv, så försök fokusera på alla de som visar uppskattning.

Kärlek

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0