Att vara tacksam

Godmorgon härliga söndag!
Nu ligger jag i sängen och väntar på att kaffet ska bli klart. En av de sakerna jag saknar mest från att plugga var de dagarna det var hemmastudier. Jag brukade ändå vara principfast och satte klockan runt 7, men sen lyxade jag till det med att jag låg i sängen, drack kaffe och lyssnade på podcast. Vissa av dessa tillfällen kunde vara helt magiska, solen sken in genom fönstret och fåglarna sjöng utanför. 
 
Så nu när jag har möjlighet om helgerna, brukar jag försöka ta mig tiden att få den där lilla studen i sängen med kaffet. Kan nästan bli lite sorgsen över att jag inte har de små stunderna längre. För jag uppskattade dem något enormt. 
 
Det var lite av det som var poängen med detta inlägg, uppskattning och tacksamhet. Ju mer tacksamma vi är över det vi har, desto mer attraherar vi in i våra liv. En väldigt enkel och nyttig övning är en sak som jag och min syster gör varje kväll. Vi skickar varsitt sms till varandra där vi skriver om tre saker som har hänt under dagen som vi är tacksamma över. Från det lilla till det stora. Man behöver absolut inte skicka det till någon annan, det går lika bra att skriva det till sig själv. Men vi kände att om vi skickar det till varandra är risken att man glömmer bort det mindre och man mer eller mindre "tvingas" se de små sakerna i varje dag, även om det varit en skitdag.
 
Ikväll kommer förmodligen en av mina tre saker jag är tacksam över vara min mysiga morgon i sängen med kaffe och bloggskrivande. 
 
Kärlek.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0