Att uppskatta sin högkänslighet

Först och främst vill jag bara säga hur glad jag är, jag har haft 16 läsare idag - wihoo!! Det är nog inte mycket för världen för många av er andra som har bloggar :D Men jag blev supelycklig. Vad roligt att några har läst min blogg. Hoppas ni kommer tillbaka igen!
 
Sen ville jag ta upp en kommentar som jag fick i ett inlägg (Wihooo, har fått en kommentar också!!). Tyckte att det var en väldigt bra kommentar och vill gärna utveckla mitt svar lite mer.
 

Anonym:
Jag har också nyligen kommit på att jag är hsp, tror jag iaf! Men kan inte säga att jag upptäckt det positiva än, som du verkar ha gjort! Jag fokuserar mest på att älta mina möten med andra människor och vad andra tycker om mig.

 
Jag lovar och svär att det är många dagar även jag har svårt för att uppskatta min högkänslighet. Det är väldigt påfrestande att känna så otroligt mycket känslor hela tiden. Jag kan bli arg på mig själv för att jag alltid är så otroligt känslig och har lätt till gråten. Senast förra veckan var jag och en kollega hos en sammarbetspartner och så fort vi kom in i deras lokaler kändes det som att någon grep tag i mitt hjärta och tryckte åt. Det låg en sån stämning i luften och jag kände att jag ville gråta för det kändes som att de som jobbade där mådde dåligt. Kände otroligt mycket empati och kunde knappt fokusera på det vi skulle prata om på mötet. 
 
Samtidigt hade jag aldrig velat vara utan de lyckorus och de euforiska känslorna jag kan uppleva av alla fina saker som finns. Lika lätt som jag har för att gråta, lika lätt kan jag brista ut i gapskratt. Jag kan ibland känna att det inte finns något mellanläge för mig. Antingen är jag ledsen eller är jag jätteglad. Men jag tänker att man är som man är när man inte blev som man skulle. Det kan ta tid men försök se de små positiva sakerna med att alltid ha känselspröt ute :)
 
Jag tror att vi som högkänsliga faktiskt ser gräset som lite grönare och himlen som lite blåare. Vi ser detaljer och nyanser av världen som faktiskt inte alla upplever. Det måste vara en väldig fördel i många lägen!
 
Sen kan jag tyvärr uppleva att världen känns extremt kall och alldeles för hård för mig många gånger. Men vad vore världen utan oss högkänsliga? Jag tror vi är här för att skapa balans med vår fina empati.
 
Kärlek.
 
 
Storasyster
2017-04-05 @ 18:57:26

Klokt! ❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0