Att göra det man är bra på

Just nu är det mycket funderingar i mitt huvud angående jobb. Jag har ett jobb, men är det rätt? Borde jag göra något annat? Har jag kanske inte kommit in i det tillräckligt mycket för att känna mig bekväm? Frågorna är många.. Jag har funderat fram och tillbaka, till höger och till vänster.
 
Om det mesta så brukar man ju säga "Du kommer känna när det är rätt". Men tänk om jag inte gör det då? Det kanske inte är så för alla - speciellt inte om man är högkänslig. Jag tänker att då är det så himla mycket känslor och intryck hela tiden så det som känns rätt den ena dagen kan kännas fel den andra.
 
Ibland när jag sitter på jobbet och en ångestvåg/stressvåg sköljer över mig och jag bara vill storgråta så börjar jag fundera om det verkligen är mina egna känslor jag känner. Det kan ju faktiskt vara så att jag känner av någon annans frustration, stress osv. Men det tar ju lång tid att komma fram till det.
 
Men det jag skulle komma fram till här var en sak jag såg på linkedin. Det var en person som hade skrivit "Gör det du är bra på". Det låter kanske konstigt men det vände lite upp och ner på min värld faktiskt. Jag har alltid tänkt "Vad är det jag vill göra?". Men han menade att du kommer förmodligen göra ett så mycket bättre arbete om du jobbar med något som du är bra på. Ja, det är ju inte raketforskning direkt - utan fakiskt väldigt logiskt. Självklart ska man jobba med det man är bra på. Dagarna kommer vara mycket enklare och man kommer känna att man gör nytta - eftersom man kan det man gör.
 
Jag började då fundera på vad jag är bra på.. Ja, det var ju lättare sagt än gjort. Men jag får ju ofta höra att människor lätt anförtror sig åt mig - så jag antar att jag är bra på att lyssna. Sen började jag fundera på ifall jag är bra på att skriva. Inte formella texter - det tycker jag är tråkigt - utan mer åt det här hållet. Jag tycker att det är väldogt roligt att skriva texter till bloggen, men vet dock inte om jag är bra på det.
 
Så jag får väl fundera vidare på vad jag är bra på och se om jag kommer fram till vad det är jag ska syssla med i framtiden.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0