Att gå för djupt in i sina drömmar

Med tanke på att det senaste inlägget handlade om sömn så blev det en naturlig ingång att skriva om drömmar. 

Ojojoj var jag drömmer! Det gör väl visserligen alla, men alla kommer inte ihåg sina drömmar. Jag skulle nog säga att jag kommer ihåg mina drömmar 90% av nätterna. Det är endast någon enstaka natt som jag inte kan minnas vad jag drömt.

Jag drömmer väldigt intensivt och mycket. Ofta känner jag mig hotad i drömmen av någon anledning. Det som är lite kämpigt är att jag går så himla djupt in i känslan även när jag vaknat. Jag bär med mig känslan jag hade i drömmen. Detta blir ju lite knepigt eftersom det ju faktiskt bara var en dröm och inget som hänt i verkligheten.

Jag pratade om drömmar med en kollega och hon berättade att hon hållt på med drömtydning tidigare. Jag fick låna en bok av henne och började även leta fakta själv. 

Ni vet hur man ibland drömmer om andra människor och så tror man nästan att de också är medvetna om vad som hänt i drömmen. Just för att det var så verkligt för en själv. Och ibland så tror man att man får ett budskap som man ska förmedla till någon annan. 

Nu är jag absolut inget proffs på detta med drömtydning, men det jag lärde mig var att allt du drömmer handlar om dig själv. Även om du drömmer om andra personer så är de bara olika varianter av dig själv. 

Om du exempelvis drömmer att du åker bil med en man så kan detta betyda att du har två sidor - din kvinnliga och manliga sida. Men det är din manliga sida som styr dig! 

Finns säkert många andra förklaringar också, men det är väldigt intressant att läsa om drömtydning ifall man drömmer mycket. Drömmarna vill ju säga oss någonting, sen ska man bara lära sig att tyda dem.

Men jag rekommenderar att läsa om drömtydning om man vill veta vad ens undermedvetna vill tala om. 

Kärlek. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0