Återhämtning

Kan inte förstå att det redan är torsdag. Dagarna bara springer förbi och snart är det även påsk. Ska bli väldigt välbehövligt med lite långledigt. Känner att både kropp och själ är väldigt trötta och behöver vila. Men vila från trötthet kan göras på olika sätt - det kan betyda att sova länge, att äta goda frukostar, att ta långa promenader i skogen, att träffa massa vänner och familj, att spela tv-spel. 
 
Jag tror man måste ha respekt för varandras återhämtning. Det som ger mig återhämtning kanske stressar någon annan, och vice versa.
 
Det är rätt otroligt också hur mycket en människa klarar av. I vardagen kör man bara på och har inte alltid möjlighet till reflektion och återhämtning. Men så fort en ledighet närmar sig är det som att del efter del bara stänger ner totalt. Och hur många av er har inte sagt orden "Jag skulle inte orkat jobba en dag till" - dagen innan semester.
 
Det ligger så mycket i vårt psyke och människan är så mycket starkare än man tror. Vi sliter och kämpar, vi jobbar som galningar. Det är helt okej - bara vi får vår återhämtning.
För mig kommer en del av min återhämtning vara meditation, sova, vänner, familj och god mat.
Sen får man väl röra lite på sig också eftersom det är ganska bra med balans ;)
 
Kärlek.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0