Att vakna på fel sida


Åh! Äntligen helg, jag ska verkligen sova ut. Ack så fel jag hade. Ibland har jag såna himla sömnproblem. Jag lyssnar på podcast varje kväll för att kunna somna. Jag måste göra det för att stänga av mina egna tankar och kunna slappna av. Det blev en sen kväll på jobbet igår och därefter låg jag och tittade på nyheterna angående det som hänt i Stockholm hela kvällen. Tänker väl inte nämna något mer om det, det finns redan tillräckligt att läsa om.

Sen la jag mig i sängen och lyssnade på podcast tills jag somnade. Vaknade till när min pojkvän kom hem runt kl. 01:00 då han hade varit ute med jobbet. 

Sen vaknade jag igen runt kl. 06:00 med ett ryck då jag hade jobbet i tankarna. Det är som att vakna med sån himla ångest. Jag vet att de sakerna som väckte mig inte är så stora egentligen och att det inte är något som ska hålla mig vaken. Men det är som att när jag är i obalans så påverkas jag väldigt mycket av små saker, vilket främst påverkar min sömn. 

Jag satte på Fredagspodden och testade att somna om. Det gick ett helt avsnitt på 45 min men jag lyckades inte somna om. Då satte jag på ett avsnitt från en meditationspodd. Men inte heller det hjälpte så jag fick stiga upp. 

Så nu sitter jag i soffan och dricker kaffe. Tänker att jag ska vakna till och sen är målet att ut och springa. 

Måste vända denna dagen. Trots att jag inte fick sömnen som jag egentligen behövde får jag försöka samla energi på andra sätt. Springa en runda, köpa vårblommor och plantera, köpa nya produkter till håret och testa. 

Detta var förmodligen inte det roligaste eller mest inspirerande inlägget. Å andra sidan är det såhär livet är. Det är inte bara nerförsbackar, det finns även massa uppförsbackar. Vissa mindre och vissa större. Men det är livet. 

Kärlek. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0