Att finna ro

Någonting som jag tampas med dagligen är stress.
 
Stress på morgonen - åh nej, nu snoozade jag 9 min. Nu kommer jag att stämpla in 9 minuter senare. Fortfort, skynda.. Jag tar bilen istället för att promenera, då tar jag igen ett antal minuter. Promenerar jag innebär det att jag kommer fram senare vilket resulterar i att jag får stämpla ut senare, och då kommer jag hem senare.
 
Stress på jobbet - ojojoj, vad alla är stressade. Deadline hit och deadline dit. Och där är någon som brusar upp eftersom att någon inte har levererat. Stress för snart är det fika. Stressad under fikat - det kan ju komma någon viktigt mail när jag fikar. Stress på lunchen och under eftermiddagen.
 
Stress efter jobbet - Nu gäller det att komma hem så fort som möjligt. Antingen ska det hinna tränas och sedan hem fort och laga mat så vi kan äta tillsammans. Eller är jag så slutkörd så att jag känner att jag måste hinna lägga mig och bara vila en timme innan jag ska laga mat. Om det är träning så blir det den träningen som går snabbast..
 
Och så kör man på. Vecka ut och vecka in, inte konstigt att man känner sig utmattad ibland. 
 
Det jag ville komma till var iallafall att jag hade verkligen velat åka på någon slags meditations-/yoga-resa. Tänk att åka i väg 1 vecka, själv men med likasinnade. Bara få vara någonstans där det är fokus på välmående och återhämtning. Det står verkligen som ett mål för mig!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0