Syftet med min blogg

En av de grundläggande sakerna man lärde sig på högskolan var att allt man gjorde skulle ha ett syfte. Vad är syftet? Det skulle finnas en poäng med det man skrev och man skulle endast skriva sådant som kunde besvara ens syfte. Jag vet inte hur många gånger vi fick feedback på vårt examensarbete där ett helt stycke kunde vara markerat och det stod "Vad säger detta?". Då började man fundera vad det egentligen sa. Tillförde stycket någonting till texten eller var det bara utfyllnad? Oftast så hade vi en poäng med varför vi hade skrivit stycket, men uppenbarligen hade vi inte varit tydliga nog, så läsaren uppfattade inte vår poäng. Det är verkligen en konst att skriva,
 
Om allt då ska ha ett syfte, vad är då syftet med min blogg? Jag tror att just för tillfället är syftet att jag ska få öva mig på att skriva det jag känner. Att få utlopp för alla känslor, intryck och tankar jag har. Kanske att få någon att känna igen sig i att ständigt analysera varenda liten konversation eller ansiktsuttryck. På något sätt är nog syftet också att lära känna mig själv genom att få skriva allt detta. Allt blir ju så mycket tydligare när det kommer i text.
 
Jag ska försöka att uttrycka mig så tydligt jag kan och det hade varit superroligt ifall man märker att någon läser bloggen. Eftersom jag för tillfället håller mig anonym kommer det inte finnas bilder på mig. Jag kommer inte heller att namnge folk i min närhet, men man vet aldrig vart framtiden tar en.
 
Nu har vi i alla fall ett syfte, så får vi se ifall jag kan hålla mig till det.
 
Kärlek.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0